X Factor vs Vocea Romaniei 2012

Am tot incercat in ultima perioada sa imi dau seama care dintre cele doua show-uri realizate in Romania(dupa un format importat) a fost mai reusit, la a doua editie a fiecaruia dintre ele. Despre prima editie cred ca nu mai are rost sa discut cunoscut fiind faptul ca “Vocea Romaniei” 2011 a fost mult mai bine promovat/realizat in comparatie cu concurentul sau.

Dar ce s-a intamplat anul acesta? In primul rand prin schimbarea juriului de la XFactor, si promovarea agresiva a acestui show(inclusiv in mediul on line – o mare diferenta fata de editia anterioara), a crescut interesul telespectatorilor, iar  comparativ cu anul trecut calitatea concurentilor a fost superioara. Ca si organizare, pot spune ca inafara de partea cu  preselectiile initiale, moment in care la “Vocea Romaniei” mi s-a parut ca este un haos total(cei care au fost acolo stiu despre ce vorbesc), iar la Xfactor un pic mai bine, pe parcursul concursurilor s-a facut cunoscut profesionalismul ambelor echipe de productie. Juriile: Vocea Romaniei, mi-a displacut Smiley puternic, Xfactor nu stiu care mi-a displacut mai tare – inca sunt impartit intre Dan Bitman si Delia(sper sa ramana acceasi formula a juriului si in editia urmatoare). Concurentii: da, in mod sigur fiecare dintre noi cei care am urmarit spectacolele respective am avut preferatii nostri, iar aici pot genera polemici interminabile, dar mult mai mult la XFactor fata de Vocea Romaniei consider ca a fost o jurizare corecta cu exceptia a doua cazuri : Iulia Glavan Vs Station4, o alegere a lui Dan Bitman pe care nu o voi intelege niciodata, precum si parcursul celor de la Red, trupa care nu a reusit sa imi spuna nici un moment ca ar merita sa mearga mai departe(poate individual as fi fost convins de prestatia macar a una dintre componente). Finala, si castigatorul.. Tudor Turcu – o voce extraordinara(multi ar zice rara la noi), dar in comparatie cu concurenta Ioana Anuta, nu m-a convins, deoarece el canta doar rock, sau piese alte altor genuri, prelucrate in stil rock. Ioana Anuta in schimb, alta poveste, pe care o puteti citi in detaliu aici. Vocea Romaniei: am mentionat anterior ca nu mi-a placut Smiley, si asta pentru ca mi-a dat impresia ca a ales ori din punct de vedere fizic, ori ca sa aleaga pe cineva pentru ca asa cere formatul emisiunii(care este unul dur over all). In cadrul aceastei emisiuni mi se pare ca si publicul a fost in mare de gen feminin(concluzie la care am dupa voturile de pana in finala). Imi pare rau ca au fost eliminati concurenti gen : Ana Maria Alexe, Camelia Marinescu, Robert Reamzy, Laurian Manta etc. Finala Vocea Romaniei: multe pauze publicitare, comentarii deplasate din parte juriului, iar prestatiile concurentilor… deloc convingatoare.

Daca anul trecut diferenta dintre cele doua emisiuni era clar in favoarea celei difuzate de ProTv, anul aceste impresia mea este ca XFactor a reusit sa se apropie(departe ramanand totusi) de ideea generala a showului din Marea Britanie, avand stralucire, calitate, facandu-ma sa stau in fata televizorului, dorind sa vad mai mult, fiind superior concursului “Vocea Romaniei”.  Sunt curios ce s-ar fi intamplat cu audientele daca finalele ar fi fost difuzate in aceeasi zi si in acelasi interval orar …

This entry was posted in Pareri. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

