Revolta.. revolutie… resemnare..

images

Zilele astea am tot citit articole cu referire la cartea istoricului Lucian Boia : “De ce este România altfel?” . Inca nu am citit-o desi, la prima vedere nici nu cred ca as putea fi de acord cu ce este expus in aceasta carte. Oricum ideea nu este neaparat sa fiu de acord cu ce scrie, ideea este sa vad si alte pareri, care nu sunt in concordanta cu ceea ce am fost obisnuit sa cred. Din ce am citit in media(presa, bloguri) respectivul istoric, are o pozitie care incearca sa impuna ideea ca am fi o natie de mana a doua, ca valorile si idealurile romanesti sunt rezultatul pur al lipsurilor din istoria noastra. Pana sa ma exprim referitor la aceasta capodopera… va trebui sa citesc totusi cartea. Aceasta era partea despre revolte.

De ce scriu acest articol? Indirect astazi am intrat in contact cu un revolutionar, care a reusit  ma socheze prin atitudinea sa fata de istoria ultimilor 23 de ani, care a reusit sa imi reaminteasca totusi ca ne meritam soarta(de aici si referirea de mai sus), care pentru prima oara dupa mult timp totusi a reusit sa ma faca mandru ca sunt un “Gica contra”, ca ma opun ideilor “majoritatii”, care de fapt nu detine nici macar informatiile de baza asupra a ceea ce se intampla in tara asta! Ne plangem ca nu ne plac guvernantii, dar am lasat ca majoritatea alegatorilor sa fie reprezentata de cei batrani, obisnuiti intr-un sistem care sprijinea masiv ajutorul social(sistemul comunist), si spun asta deoarece stiu sigur ca 85% din “majoritatea” care a legitimat actualul guvern, este reprezentata de persoane trecute de 60 de ani, cu studii medii. Si acest domn revolutionar a reusit sa ma socheze prin a il asemana pe Iliescu cu Fecioara Maria, in comparatie cu Basescu – adevaratul flagel al aceste tari(extras din spusele  revolutionarului – nu exact in acesti termeni)! Domnule “Revolutionar”, nu sunt pro Basist si respect faptul ca datorita voua(dumneata si colegii tai) imi pot expune parerea public(suna superficial, stiu – dar este un drept [re]dobandit in  1989) dar daca as fi de acord cu dumneata, ar insemna sa imi bat joc de victimele “Revolutiei”, de victimele mineriadelor, de cei care realizeaza ca starea economica a tarii, care nu este una ideala, se datoreaza conducatorilor din perioada 1990-1996(Pestele de la cap se impute). Din nefericire, in cadrul pregatirii mele din facultate, am intalnit tineri (18-20 ani) care deplangeau sistemul comunist(ce dadea locuri de munca si case tuturor), sistem pe care nu l-au cunoscut, dar care le este prezentat de catre parinti/bunici intr-o lumina extrem de favorabila, lucru care nu ma poate decat inspaimanta. Cam asta despre revolutie..

Resemnare… pentru ca din pacate in Romania, este greu sa lupti impotriva morilor de vant. Este greu sa explici omului de rand teoria economica, istoria (care se pare ca este uitata usor), faptul ca au existat si exista oameni care sunt gata sa lupte si sa moara pentru ceea  ce cred.  Pentru ca suntem tara in care intr-adevar, daca te uiti cu atentie dimineata in metrou, autobuz, etc… nimeni nu zambeste…

This entry was posted in Pareri and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Revolta.. revolutie… resemnare..

  1. Irina says:

    Dureroasa ultima fraza, dar extrem de adevarata!

  2. vladvvlad says:

    Va trebui sa scriu la un moment dat si despre asta… desi banuiesc ca s-a mai scris la greu…

Leave a Reply

