Decizii

Suntem constant obligati sa luam decizii, de la ce directie sa urmam pana la ce apa sa alegem la magazin. Incepem in viata cu decizii care ni se par simple – ce liceu sa aleg, ajutati de parinti de cele mai multe ori, urmate de cele legate de facultate, si apoi in mod normal, in dezvoltarea individuala, decizii care ne modeleaza viata, legate de job ul vizat, omul de langa noi si asa mai departe. Unele sunt simple: cu ce ma imbrac, daca ma duc la club sau nu, ce prefer sa mananc astazi, iar unele(mai putine dar definitorii) sunt decizii extrem de greu de luat: sa schimb job ul? sa ies dintr-o relatie, sa plec din tara? De obicei cand nu stim ce sa facem, apelam la cei din jurul nostru, cercul de prieteni apropiati, care ne vor sfatui, iar pentru ei chiar este usor sa ne prezinte parerea lor, dar care parere nu este definitorie pentru noi. Ce ne face de fapt sa ne hotaram intr-o directie? Cand intervine o decizie importanta, de foarte multe ori, cei mai multi dintre noi, evitam sa zicem da sau nu, evitam sa urmam un traseu bine stabilit! De ce? Cred ca din teama de esec! Deoarece ne temem ca decizia luata nu va fi cea potrivita! Daca este vorba de oameni, ne temem sa nu facem ceva care sa ii deranjeze, sau mai rau – sa ii pierdem. Daca este vorba de schimbari majore, cum ar fi relocari in datorate jobului, ne temem ca toata viata nostra se va schimba, si nu chiar asa cum ne dorim. Suntem pusi in fata faptului implinit, si totusi ne este frica sa facem ceea ce ne-am dorit, pentru ca din acel moment, momentul hotararii nimic nu mai este la fel. Consider ca nici familia, nici prietenii, intr-un final nu sunt cei care vor lua decizii in locul nostru. Dar noi, putem face ceea ce este corect fata de noi intodeauna? Oricum ar fi, este obligatia fiecaruia sa incerce – chiar daca rezultatul final este un esec. Pentru ca in fond, peste ani nu ne vom putea reprosa : “Ce ar fi fost daca?”

This entry was posted in Ultimele Aberatii and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Decizii

  1. Irina says:

    Incercarea nu este un esec si te duce acolo unde iti doresti intr-un final….

  2. Raluca Cincu says:

    Mai bine sa regreti ceva ce ai facut, decat ceva ce nu ai facut. Nu risti, nu castigi! 😀

  3. Cred că orice am face în viaţă, nu avem cum să nu evităm întrebarea “Ce ar fi fost dacă?”. Poate fi un “dacă aş fi făcut cutare lucru” sau un “dacă nu aş fi făcut cutare lucru”, însă clar e o lecţie învăţată şi o situaţie care nu mai poate fi îndreptată.

  4. Moni * says:

    ştii cum funcţionez eu? aia simt, aia fac. oricât de urât/penibil/spune-i cum vrei, ar fi. şi atunci nu îmi mai pun problema ”dar dacă?”, pentru că ştiu că în momentul acela aşa am simţit şi am fost fericită, indiferent dacă mă duce într-o direcţie bună sau nu! ok, sunt momente în care iau decizii fără să mă gândesc, fără să le dau prea mare importanţă. atunci poate că da, îmi trece prin cap un mic ”dar dacă?”. chiar şi aşa, nu îmi pare rău pentru deciziile în urma cărora am sesizat că am avut de pierdut sau suferit, pentru că m-au ajutat să cresc.
    da, sunt o pozitivă şi mă mândresc cu asta!

    (cred că e cel mai lung comentariu pe care l-am publicat vreodată pe un blog. salutare!)

Leave a Reply

