Picaturi de Bulgaria

In weeekend-ul ce a trecut am fost la plimbare, la vecinii de la sud, adica in Bulgaria. Traseul a fost simplu, Vama Veche, Balchik, si apoi intoarcere prin Ruse, Giurgiu si acasa. Inca nu imi vine sa cred ca am intalnit o tara care m-a facut sa imi fie dor de Romania  intr-un timp asa de scurt, avand in vedere ca am iesit din tara sambata la ora 12:00 si am revenit duminica seara la ora 22:00(sau pe acolo). Bulgaria mi-a lasat totusi un gust amar, pentru ca inafara de zona Nisipurilor de Aur, este totusi o tara mai saraca decat a noastra. In zonele turistice oamenii cu care am intrat in contact, sunt super, saritori, serviabili, zambareti, etc. Dar daca pleci de nebun la plimbare, chiar si in Balchik, oamenii de rand nu mai par asa zambitori. Nu am cum sa cunosc o tara in aproape doua zile, dar am putut remarca faptul ca in ciuda faptului ca sunt destul de gospodari(nu cred ca am vazut campuri nelucrate, sau mizerie pe jos), sunt totusi un popor mai sarac ca noi. Orasele sunt mai triste(Varna mi-a lasat un gust amar), oamenii par mai apasati(comparativ cu ce vad in Bucuresti zilnic), iar zonele rurale concureaza cu sanse reale de reusita cu zonele defavorizate din Romania. Dar bulgarii stiu sa faca bani si din piatra, si din apa(spre deosebire de noi), lucru care le da un avantaj economic pe care noi inca nu il intelegem. Sunt curios daca undeva in Romania poti plati in leva. In Bulgaria poti plati si in lei,iar prima oara cand am vazut asta am avut impresia ca doar in zona litoralului se intampla acest lucru. Over all, ca si tara mi-a dat impresia de fratele mai mic si mai sarac, dar cu alta optica, optica care il poate transforma in fratele mic si mult mai bogat.Totusi nu am putut sa nu remarc si minusurile care m-au facut sa imi fie atat de repede dor de Romania, si anume: faptul ca oamenii totusi sunt mult mai reci ca aici(si scoatem din discutie zonele turistice), faptul ca muzica lor este liniara(spre manele bate), iar la tv toate canalele sunt in bulgara, faptul ca fetele sunt … muuult mai urate fata de alte tari(nu introduc romancele in comparatie – ca deja chiar nu mai au nici o sansa), iar soselele m-au facut sa ador A1. Multumesc totusi oamenilor cu care am fost(desi eram un total strain pentru ei – m-au facut sa ma simt super bine), multumesc Raluca pentru invitatie, iar data viitoare(pentru ca va exista clar), voi incerca sa tin seama de sfatul fetelor de la travelgirls.ro, si anume sa intru in vorba cu mai multi localnici, pentru a putea intelege mai bine tara(desi bulgara este o limba imposibila ptr mine).

This entry was posted in Ultimele Aberatii and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

