Vicii

In acest articol(scris pentru Superblog2013) voi vorbi despre dependente. Care pot fi (si sunt de cele mai multe ori) vicii. Sunt dependent de tutun. E singurul viciu care mi-a creeat dependenta. Mai am cateva: imi place sa conduc cu viteza dar o fac rar, imi place sa beau, dar de obicei saritul calului la bautura are efecte adverse pe care le urasc – toata lumea stie la ce ma refer. Dar cele enumerate mai sus cred ca sunt mai mult vicii.. nu dependente.

Ma voi referi la alt tipuri de dependenta in aceasta postare. Dependenta de munca, dependenta de oameni(deja cuvantul asta ma calca pe nervi), si de ce nu? Dependenta de sex(desi nu cred ca am avut placerea sa cunosc pe cineva care sa se incadreze la aceasta categorie). Cunosc dependenta de munca. Este o persoana speciala in viata mea(pe numele ei Ramona). Consider ca munceste enorm. Munceste pentru a ajunge undeva! Munceste pentru a avea viata pe care si-a dorit-o fara a depinde(iar cuvantul) de x sau de y. Munceste pentru ca doreste sa isi dovedeasca in mod constant ca se poate autodepasi. Dar in acelasi timp este si dependenta de munca, pentru ca(parere personala), ii lipsesc relatiile intrepersonale care sa ii atraga atentia in alta directie. Si cu toate astea o admir enorm. Pentru ca vrea, poate… ii place, si lupta pentru a-si atinge telurile. Indiferent de obstacole. Dependenta ei este legata de dorinta de autodepasire prin munca Bai , o admir maxim, pentru modul in care gandeste, pentru ca “viciul” ei ma inspira. Pentru ca ea ma face sa vreau sa devin altcineva. Prin puterea exemplului personal. Vorbind cu ea des, acceptand palmele(prietenesti), pe care mi le da, am inteles ca doar prin munca sustinuta poti ajunge mai sus!

Mai am un exemplu “viciat” sau, dependent de un lucru(o idee?): de oameni. Da, reprezinta o dependenta, dorinta de  a avea pe cineva in jurul tau mereu(indiferent de este un/o prieten(a), o ruda, un/o iubit(a). Geniala tipa. A muncit mult… si a ajuns departe(la propriu cca. 3000 de km distanta fata de Bucuresti). Munceste intr-o multinationala. Dar pe ea nu munca o incanta sau o defineste. Ci oamenii din jurul ei. A fugit din Romania, incercand marea cu sarea in Spania, deoarece nu isi gaseste locul intre conationali. Si viciul ei reprezinta un act de curaj, Maxim! Mie personal, cred ca mi-ar fi destul de greu sa fug din Bucuresti intr-un alt oras din tara pentru simplu faptul ca nu am pe nimeni cunoscut in locatia respectiva.

Cum se imbina cele doua cazuri cu viata mea? Pai destul de simplu. De cele mai multe ori m-am simtit in postura de a nu putea comenta in fata lor deoarece nu am luat decizii radicale – pana acum.

Iar azi… am facut(clar o greseala financiara) o alegerea care ar putea intr-un fel pozitiv sa imi modifice viitorul. M-am inscris la al doilea curs de limba straina(urmez in paralel cursuri de franceza si cursuri de germana). De ce am ales asta? Pentru ca am exemple “viciate” si “dependente” de anumite idei in jurul meu! Dar, ce exemple! Pentru ca dependetele lor, viciile lor, cum vreti sa le denumiti sunt exemple despre ceea ce trebuie sa faci pentru a reusi in viata. Iar noul meu viciu este dorinta de autodepasire.

Consider ca este un subiect delicat. Consider ca am preferat sa nu asociez acestui cuvant minunat nici o legatura cu drogurile(greu de crezut nu?). Dar consider totodata, ca ma simt oarecum reprezentat de expresia ,,dorinta de autodepasire”! Este un viciu? Un drog? Sau o dependenta? Sau poate o simpla tentatie?

Pana veti descoperi raspunsul la aceasta intrebare va invit la film. Este o comedie! Din nefericire am pierdut avanpremiera. Va las pe voi sa trageti concluziile. Eu merg mai departe pe mana tentatiilor personale si profesionale. Avand in jurul meu oameni care au stiut sa le dea curs. Ceea ce va doresc si voua!

This entry was posted in SuperBlog 2013, Ultimele Aberatii and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

15 Responses to Vicii

  1. dan says:

    finalul e putin tras de par. na ca pot comenta obiectiv!

  2. Ai schimbat total fata notiunii de viciu 🙂
    Exemple ca Ramona tot sa ai 🙂
    Ca despre cursurile tale, multa bafta, sper sa iti placa germana, eu am facut-o 8 ani si nu s-a lipit de mine :)))

  3. Rodica says:

    Să înţeleg că viciul tău germanistic, nu te împiedică să ne vorbeşti acum în română?! Halal dependenţă! Ich wunche dir fiel Erfolg! 😛 E un umlaut pe acolo, dar nu-l vrea tastatura! 🙂

  4. Rodica says:

    :))))))))) şi un V pe acolo, dar cu dislexia mea….

Leave a Reply

