Weekend la munte !

,,Nopţi dinaintea marilor plecări… Le-ai trăit şi le-ai visat de atîtea ori[…]. Vreau să vină noaptea cea mare…” Constantin Chirita – Ciresarii(volumul 1).

Am inceput cu acest paragraf, deoarece mi-a modelat intr-o oarecare masura copilaria. Si inca se potriveste momentelor care preceda orice plecare. Mai ales una la munte.

De mic copil mi-a fost insuflata de catre parinti dragostea de munte, a crescut prin cartile lui Chirita, turele in compania unor oameni(minunati) din alta generatie fata de mine, si s-a maturizat prin iesirile cu cei de varsta mea, Imi place marea dar ador muntele. Nu are importanta ca este vorba de o tura de cateva zile pe un traseu, cu rucsacul in spate, sau de doua zile petrecute la o pensiune. Muntele este locul in care imi reincarc bateriile. Locul in care imi regasesc linistea sufleteasca,

Cred ca pentru mine supriza SuperBlog2013 este organizatorul probei cu numarul sase. Este vorba despre pensiunea montana Vila Alpin din Straja, locatie in care va fi organizata gala Superblog2013. Trebuie sa recunosc ca mi-au atras atentia inca de la  inscrierea in concurs.  Pentru ca reprezinta un loc de care ma simt legat instant. Altitudine la care este situata Pensiunea Straja este de  cca 1400m. Interesant – cel mai inalt varf din zona fiind chiar varful Straja(1868m), urmat de Varful Mutu cu cei 1737 de metri ai sai. Am zis interesant deoarece diferentele nu foarte mari de nivel creeaza premisele unor ture nu foarte grele si destul de interesante pentru orice turist.  Cred ca am uitat sa mentionez ca cele doua varfuri mentionate fac parte din Muntii Valcan. Legatura este bineinteles mai veche, data de o iesire anterioara la o alta locatie din zona, iesire la care s-a lasat cu o seara culturala trasnet, dar din nefericire a lipsit factorul de plimbare. Si la ce peisaje am observat in zona, inca regret ca nu am apucat sa fac si o tura(macar una usoara). Sper sa reusesc in week end ul 7-8 Decembrie.  In alta ordine de idei nu cunosc foarte bine ce se v-a intampla in acel  weekend, dar din prezentarea de pe pagina de  internet, am putut observa ca o vacanta la Straja este “condimentata” cu destul de multe activitati interesante(escalada – desi nu cred ca va fi cazul datorita vremii, coborare in rapel, tiroliana, multiple trasee de hiking – abia astept sa stau de vorba cu cei de la vila sa vad ce recomanda, si nu in ultimul rand ski(desi inca port intiparit in amintire rezultatul ultimei aventuri pe skiuri, si anume un copac luat in brate). Mi-ar fi placut ca oferta sa cuprinda si un “Adventure Park”, foarte potrivit(zic eu) pentru un sejur de doua zile, mai ales pentru ceata voinica de bloggeri(aflati intr-o continua concurenta) ce se va aduna acolo! VilaAlpinStraja_exterior

 

Desi sunt convins ca nu voi avea timp sa ma plictisesc, la pachet cu hainele de gala(o pereche de blugi si un tricou bineinteles), ma voi dota si cu o echipare minima de siguranta pentru cateva ore de hiking. Poate reusesc sa descopar muntii pe care mi i-am imaginat in copilarie.

Munti cu creste ascutite, si vai ascunse de soare, muntii in care exista o “fata in alb” si un pusti blond cu un nas carn pe nume Tica. Oricum sunt sigur ca ma voi regasi pe mine!

(articol scris pentru Superblog2013)

This entry was posted in SuperBlog 2013, Ultimele Aberatii and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

