Eternul mister feminin – Geanta

Cei de la Magazinul Reeija ne-au provocat. Sa scriem un articol despre genti.

Exista intiparita in cultura populara, stradala, urbana, cum vreti sa o denumiti, ideea conform careia geanta unei femei reprezinta pentru barbati un mister de neelucidat. Creierul nostru nu poate percepe importanta unui simplu accesoriu(cum il vedem noi – ca niste oameni cu adevarat pragmatici ce suntem), pentru o femeie. Pe langa faptul ca suntem in proportie de 99,99% convinsi ca in geanta unei femei putem descoperi orice, aranjat, intr-o ordine aleatorie – numai de ea inteleasa, traim si cu impresia ca EA, eterna inspiratie, muza ce ne calauzeste pasii(se stie ca in spatele oricarui barbat puternica sta o femeie), petrece prea mult timp in cautarea accesoriului perfect(asa numita geanta de piele), asortat cu pantofii si bijuteriile din dotare(nu mai zic de haine), si bineinteles cheltuieste prea mult pentru achizitionarea acestui… simplu produs(ce noroc ca se gasesc si genti online, nu mai trebuie sa alergam impreuna cu Ea, dupa ele, prin magazine).

Sa discutam pragmatic.

Definitie DEX:

Geanta, genti:  Obiect, de obicei de formă dreptunghiulara, cu maner și închizatoare, confectionat din piele sau din alt material, în care se poartă carti, caiete sau hartie de tot felul; servieta. 2) Obiect de acest fel, dar mai mic, în care femeile poartă bani și accesorii de toaletă; poseta

Destul de completa caracterizarea supremului “obiect”.

Ce inseamna pentru un barbat? O chestie(a se citi obiect) in care EA – femeia isi “arunca” toate cele necesare vietii zilnice: rujuri, parfumuri, chei, telefon, portofel, obiecte de scris, acte, si produse care tin de igiena personala.

Ce inseamna pentru o femeie: Accesoriul practic in care EA isi “aranjeaza” intr-un mod numai de ea inteles, cele enumerate mai sus.

Observati diferenta? Pentru noi barbatii, geanta este un obiect, pentru ele, este un accesoriu.

Pai accesoriul trebuie asortat. Noi admiram femeile aranjate, care tin la imaginea lor. Ele vor sa fie admirate. Clar nu poti fi admirata, cu un rucsac aruncat strengareste pe umar, asortat la rochia de seara pe care o porti(exista asa ceva?). Deci tu ca femeie vei alege o geanta. Obligatoriu acea geanta trebuie sa fie asortata cu tinuta de  pe care ai ales-o. Mai mult de atat, trebuie sa iti permita sa iti iei cu tine si cele 1001 obiecte si produse care ii zapacesc de creier pe bietii masculi, numai daca ii pui sa se gandeasca la ele.  Si de aici rezulta o teorie noua: pe langa faptul ca femeia are nevoie de un accesoriu care sa ii puna in valoare tinuta,a inteles si spiritul practic al acestuia. Si il pune in valoare.

Noi pe de alta parte, radem. Ca nu am putea sa mergem cu asa ceva pe strada, de modul in care il poarta ele, ca nu au nevoie de atatea produse dupa ele, ca, ca,ca,(minunata cacofonie mi-a iesit – rog cititorii sa o scuze)

Noi suntem pragmatici: tinuta de seara? Nu! Panataloni “Army Style” cu 100 de buzunare. Ce naiba? Oricum inafara de portofel, chei si prezervative(si tigari pentru viciosi) nu avem ce sa luam la noi. Iesire la teatru/opera, sau mai stiu eu ce eveniment monden? Nici o problema! Avem geanta mobila cu noi – si anume torpedoul masinii, care poate prelua cu succes surplusul nedorit din buzunarele costumului.

Dar ei femeii de langa noi, geanta, pe langa rolul practic(si anume de a ne cara noua banii), ii confera si gratie.

Nu stiu de ce imi tot revine in minte imaginea unei Audrey Hepburn in fata unui Tiffany’s Store intr-un film vechi. Mi-au sarit in ochi colierul de la gat, cafeaua dintr-o mana, si tigareta din cealalta. Si eternul feminin: geanta. Imagine

Nu pot sa o disociez de acea imagine. Si in acceptiunea mea, acea geanta neagra(nu ma intrebati de model, stil si mai stiu eu ce) este un factor major care contribuie la evidentierea feminitatii personajului(si al actritei totodata). Si asta se intampla si in viata de zi cu zi.

Voi ce credeti? Este un accesoriu? Sau o necesitate?

Articol(usor misogin) scris pentru Superblog2013

This entry was posted in SuperBlog 2013, Ultimele Aberatii and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

14 Responses to Eternul mister feminin – Geanta

  1. Dana Lalici says:

    Vlad, eu caut tigareta din mana persoanjului si nu o gasesc. Mie mi se pare ca manaca ceva…
    De misogin nu e articolul, zau. Esti numai barbat, adevarat, clasic si cum ar putea o femeie sa te acuze. Nu de asta ii iubim, pentru ca se pricep la cu toate alte lucruri decat noi si ne tolereaza micile obsesii? E drept ca e reciproc.
    Uite, mai citeam la un alt blogger care scrie bine articolul pe tema asta si spunea ceva de genul: “nimeni nu imi cere sa stiu asmenea amanunte feminine, asa cum LOR, femeilor, nu le cere nimeni sa stie unde s-a transferat nu stiu ce fotbalist. (el chiar preciza fotbalistul – eu l-am uitat instant 😉

    • vladvvlad says:

      Nu ma pricep la fotbal.. si nici la genti.. dar poza.. ramane poza 😀 si desi se pare ca nu esti de acord… cred ca exista o usoar anota de misoginism! eu sper ca e fina 😀

  2. Tu ai reusit sa scrii… eu azi cred ca imi voi innebuni mintea ca sa scot ceva :))
    Geanta mi-e grea tare :)))

  3. Am nascut si eu geanta Vlad :))

  4. Rodica says:

    cică în cealaltă mână avea o gogoaşă 😛

  5. Noemi says:

    Apropos de ce isi imagineaza baietii ca purtam in posete, iata o faza tipica de cuplu: prietenul meu imi pune poseta in mana si zice “Dupa ce indepartezi ancora de acolo, imi dai te rog cheile de la casa?”

Leave a Reply

