Hibrid de la Toyota

Descopar in fiecare zi lumea intr-un autovehicul. Nu este un hibrid, si nici macar o Toyota. Este o masina normala, care de cele mai multe ori ma sperie. Nu stie sa vireze, orice pala de vant mai puternica o impinge inafara carosabilului, iar de frane… nu vreau sa imi amintesc. Orice viteza care depaseste cifra de 70 km/h, transforma drumul intr-o aventura: Oare se opreste in caz de urgenta? De aceea ma simt de cele mai multe ori a fi un mos la volan. Pentru ca nu imi permit sa vad acul vitezomentrului depasind aceasta cifra. Adica, nu imi doresc sa fiu inteles gresit – sunt departe de ceea ce uzantele numesc un “sofer exemplar”(ultimele doua amenzi dovedesc cu varf si indesat acest lucru), dar aceasta masina, pur si simplu imi taie orice elan. Incomoda, cu motor mic, frane ineficiente, si un computer de bord care cred ca a fost creeat special pentru a ma enerva – in momentele in care il consult in privinta consumului. Nu stie sa imi arate decat cifre care ma sperie: consum urban: 11-7 – 12,5 l/100km. Si cand te gandesti ca castigat si nu stiu ce premii. Oare care au fost criteriile de selectie?

Bine, revenind la ideea acestui articol, de ce m-ar interesa o Toyota hibrid. Pai, sincer vorbind, nu ma intereseaza toate. De fapt, in foarte mica masura este manifestat interesul meu pentru aceste modele. Exceptand Prius ul. Masina asta ma fascineaza. Este masina care a creeat legende in randul ei, fiind totusi o masina, cu o forma comuna, diferentiata de competitorii din aceeasi clasa, doar de tipul de motorizare – HIBRID(pentru neinitiati – desi cred ca nu mai exista asa ceva – hibridul este o masina cu doua motorizari: termica si electrica). Ce e drept, avand in vedere faptul ca a aparut intr-o perioada in care toata lumea a devenit constienta de efectele negative pe care utilizarea autoturismelor le are asupra mediului, acest model(primul din gama aceasta), a reprezentat o noutate absoluta. Si desi nu mai este o noutate, reprezinta un trend.

Imagine

Tehnic vorbind, dupa atatia ani, se pare(si asta este strict parerea mea) ca inca masinile Full- Electric, nu reprezinta inca o solutie. Masinile cu motoare clasice, sunt inca preferatele populatiei. Probabil si datorita preturilor. Dar in Romania exista si avantaje pentru posesorii de automobile Hibrid. De exemplu, taxe mai mici de inmatriculare, si impozite anuale mai mici. Probabil putem discuta si despre consumuri mai mici.

Revenind la pasiunea mea pentru Prius, ma vad nevoit sa recunosc ca fascinatia izvoreste din mai multe motive.

Primul ar fi cel legat de neincrederea mea fata de consumul foarte mic anuntat de catre producator. Exista teste comparative, facute de-a lungul anilor, care au desemnat masini clasice, castigatoare in fata Prius – ului, la acest capitol. Acesta este un aspect pe care trebuie sa il lamuresc singur. 

Al doilea aspect ar fi legat de eficienta motorului electric – conform gandirii mele neavenite – ar trebui sa ma lipeasca de scaun, in acceleratie in timpul utilizarii acestui motor(da stiu este o chestie copilareasca).

Al treilea motiv, dar nu cel din urma ar fi legat de comportamentul general al masinii in trafic in cazul utilizarii zilnice.

Oricum ar fi trebuie sa fie mai comoda si mai placuta la condus decat masina despre care vorbeam la inceput.

Voi face probabil o recenzie(neprofesionala bineinteles) asupa acestui model intr-o zi.

Dar pana atunci “Plutesti nu conduci. Redescopera lumea intr-un hibrid” ramane un vis pentru mine, iar computerul care imi indica 12.5 l/100km ramane realitatea. Dar visul mi se pare foarte interesant.

Articol scris pentru SuperBlog2013

 

Advertisements
This entry was posted in SuperBlog 2013 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s