Ganduri cetatenesti

uniti

Urmaresc de ceva vreme evolutia “protestelor” de prin Romania. Si sunt uimit ca miscarea #unitisalvam inca are o oarecare coerenta, iar pe de alta parte am impresia ca mi se confirma faptul ca totul s-a transformat intr-un joc, politic, de vizibilitate, etc.

Cunosc cativa oameni despre care stiu sigur ca au motive bine intemeiate pentru a adera la aceste miscari de protest.

Dar nu despre ei voi vorbi acum. Voi vorbi despre cei despre care incep sa ma satur. Despre cei care in numele libertatii(cuvantului) , promoveaza orice are legatura cu orice prostie de protest – si nu vreau sa fiu inteles gresit, nu sunt de acord nici cu exploatarea de la Rosia Montana(in forma propusa), nici cu asa zisele solutii in privinta cainilor vagabonzi(comunitari?), nici nu micsorari de bugete la sanatate/educatie etc.

Dar asta nu inseamna ca o sa ma apuc sa postez orice prostie pe toate retelele de socializare, asta nu inseamna ca o sa imi “asasinez” prietenii cu fotografii cu animale chinuite, sau fetusi avortati, sau tot felul de articole despre cum jandarmii “agreseaza” populatia pasnica prezenta la proteste. Pentru ca parerea mea reprezinta o singura fata a monedei. Si pentru ca cei pe care ii (dez)informez ar trebui sa stie si parerea partii opuse.  Si pentru ca as deveni agasant. Un lucru pe care putini il pricep.

De fapt intrebarea mea pentru toti protestatarii de carton activi pe retelele de socializare este: Dragii mei, ati fost la vot ultim oara? Va plangeti ca guvernul face si desface. Dar ce ati facut pentru a impiedica aparitia unei democratii oarecum autocratice?? Puterea voastra ca si cetateni sta in vot. Dar eu unul NU v-am vazut la vot. V-am vazut ascunsi in spatele ideii care spunea “nu am pe cine sa aleg, stau acasa”. Am vazut la vot, batrani pacaliti cu un litru de ulei(vorba vine).  Am vazut cum cum cca 40% dintre alegatorii cu drept de vot au participat la acel vot. Si au votat in proportie de 80% cu unii care le-au promis pensii mai mari! Si care dupa un an si ceva de guvernare nu si-au onorat nici macar 10% din promisiuni.

Dar voi dragi “protestatari” va plangeti. Ca ucidem cainii, ca Rosia Montana, ca, ca ca…. (scuze cacofonia).  Si pe urma faceti act de prezenta la prosteste. Pentru ca este la moda.. nu pentru ca sunteti cu adevarat convinsi de justetea cauzei. Pentru ca puteti bifa prezenta la un eveniment monden. Deoarece asta este parerea mea. Aceste proteste sunt un eveniment monden, pentru o mare parte dintre cei participanti.

Pacat de ideile bune promovate de catre oamenii nepotriviti.

Astept totusi protestele care vor alatura problemelor gen.. exploatari miniere, si prosteste care vor ridica la fileul guvernantilor alte probleme GRAVE: sanatate, educatie, defrisari(un subiect care chiar ma deranjeaza), coruptie.. etc

Si va astept la vot. NU va mai ascundeti in spatele ideii promovate de Badea “traiesc in romania….”

Votul este puterea voastra. Abia apoi urmeaza protestul.

This entry was posted in Pareri. Bookmark the permalink.

9 Responses to Ganduri cetatenesti

  1. Rodica says:

    Ne amăgim că votul nostru contează…
    Nemulţumirea se poate striga în multe feluri! Mi-ar plăcea să fie o zi, cumva apocaliptică, cân niciun votant să nu fie prezent la urnele de vot! Să fie o zi albă…Şi, nu, nu e doar un subiect de roman! Încrezuţii ăştia de politicieni, oricare ar fi ei, cred că sunt creditaţi de puţinii lor votanţi să acţioneze pentru întreg! Să le fie de cap că, până ajunge la picioare…mai greu!

    • vladvvlad says:

      am dat niste cifre.. (din amintire – ce-i drept) dar apropiate de realitate! Nu ma simt reprezentat de rezultatul votului si nici de categoria care a decis scorul.. Ne amagim – este doar o alta forma de a spune : nu ies la vot ca nu am cu cine vota! hai sa ii lasam pe altii sa aleaga nu? e mai simplu….

    • Rodica says:

      Nu ţi se pare că LIPSA votanţilor e un vot în sine?

      • vladvvlad says:

        NU! este o forma de comoditate, promovata agresiv in media! somnul ratiunii naste monstri! LIPSA l-a promovat pe al nostru genial prim ministru acolo unde este.. Sa ne mandrim zic!!!.. ca am lipsit la vot 🙂

      • Rodica says:

        ”somnul raţiunii” zice zicala…nu nu somnul…acţiunii! votul e o acţiune! prin lipsa acţiunii, nu doreşti să ai efecte! limitezi acţiunea, suprimi efectele! greu cu guvernanţii noştri, ei cred că dacă sunt votaţi sunt nepărat creditaţi! vox populi nu e mereu vox Dei!

      • vladvvlad says:

        Lipsa actiunii numite vot, inactiunea de care vorbesti genereaza efecte legistlative! si uite cum inactiunea provoaca ACTIUNI, sau mai bine zis efecte.. Think about it 🙂

  2. Rodica says:

    ”Voinţa politică” nu e a votanţilor! :))))))))) Naivitatea noastră ca popor, ne-a dus unde suntem! Au fost şi prezenţe uriaşe la vot, în alţi ani…ce produse ”legislative” au ieşit? Putem vb până dimineaţa pe tema inutilităţii unui gest de care ”ceilalţi” nu au nevoie de cât…fictiv, de faţadă, statistic! M-am urât de fiecare dată când am fost la vot! Şi ştii de ce? Mi-am pus inima, speranţa şi credinţa…acolo unde nu le era locul! Fiecare e cu…idealul său! Pot să fac o lume mai bună şi să mă lupt cu morile de vânt de acolo de unde sunt…Să-mi fie iertată necredinţa în oameni şi în dorinţa lor altruistă de-a face binele pe care…nici măcar nu-l cunosc!

  3. Si in Constanta s-a protestat acum vreo doua saptamani. Tot asa, impotriva exploatarilor miniere cu cianura, ba impotriva eutanasierii cainilor etc. Au participat cluburile de dans sportiv si de societate din oras, cluburile de ciclisti amatori, cativa baieti cu masini tunate, cativa motociclisti si cateva gagici bune rau cu gentile/traiste atarnate de brat. Toata lumea isi facea poze. Toti dadeau interviuri singurei reporterite prezente la eveniment. La stiri doar s-a amintit de eveniment. Bineinteles ca nimeni nu a mai organizat niciun mitting. A fost doar o pierdere de vreme, interviurile au fost date degeaba, nimeni nu a vazut pe nimeni la TV.

Leave a Reply

