Sunt fan…

delaco_fan_branza_proof1

Sunt impatimit de calatoriile pe munte. Nu cu masina la vreo pensiune, unde sa stau sa imi beau creierii, ascultand muzica la vreun sistem hifi, ci al mersului pe munte, cu rucsacul in spate, insotit de prieteni, preferabil in grupuri mici(maxim 10-15 persoane). Am calatorit cu rucsacul in spate si in cadrul unor scoli de munte, in grupuri de peste 100 de persoane, dar parca acel tip de plimbare montana nu ma mai atrage – desi trebuie sa recunosc ca dupa o tura de o zi pe stiu eu ce traseu, cantarile in jurul unei mese la o cabana, sau in jurul unui foc de tabara sunt… magice.

Orice tura pe munte, trebuie sa fie pregatita temeinic inca dinainte de a pleca de acasa. Trebuie sa cunosti traseul pe care ai de gand sa il faci, vremea care se anunta, punctele si modul in care pot fi contactati salvamontii, si in functie de primele doua aspecte mentionate, sa stii exact ce tip de echipament trebuie sa ai in dotare. De la bocanci, la pelerina de ploaie, pana la pantaloni si lanterne frontale, trebuie sa stii sigur ca esti echipat intr-o maniera care te va face sa faci fata oricarei situatii neprevazute. Conteaza foarte mult si organizarea rucsacului, greutatea lui, si ceea ce contine. Una dintre cele mai importante lucruri din rucsac este binainteles mancarea.

Sunt adeptul gustarilor usoare – dupa cum am invatat si de la alti calatori neobositi, usor de combinat in orice situatie(oprire rapida, pauza indelungata pentru reincarcarea bateriilor, sau camparea de seara la cort).

Imi place sa am in pachet branza – care dupa cum este binestiut poate fi combinata cu aproximativ orice, bineinteles si in functie de gusturi.

De obicei am doua tipuri de branza in dotare. Nu pot pleca fara branzeturi la mine – sunt fan branza si o declar! Branza topita, tartinabila, si branza telemea care merge extraordinar combinata cu ardei grasi acesta fiin doar un simplu exemplu. Pe munte totul se reduce la simplitate – simplitatea pregatirii mesei, rapiditatea cu care poti sa iti prepari ceva bazat pe ceea ce ai in rucsac, si bineinteles trebuie sa fie ceva care sa te si incante.

Si mai exista un avantaj referitor la acest aliment  – il poti gasi la orice stana . Bine, mai ramane problema denumita caini de stana(de vre-o doua ori mi-au oferit clipe pline de adrenalina), dar daca treci peste acest (mic) inconvenient, rezultatele, nu pot fi decat mai mult de multumitoare.

Trecand peste aceste detalii, ramane comuniunea pe care o simt cu muntele, acel loc care ma ma umple de energie – indiferent de cat de obosit, sau prost dispus sunt, indiferent daca uneori nu imi plac nici macar cei care ma insotesc(pana acum nu a fost cazul meu – dar am auzit povesti).

Oricat de mult mi-ar place marea, niciodata nu ma voi regasi pe plaja, in acelasi mod in care o fac pe munte. Si va recomand si voua. Mergeti pe munte! Lasati comoditatea, lasati pensiunile si hotelurile momentelor prilejuite de iesiri romantice cu prietenul/prietena, si petrecerilor organizate de firme. Natura va va oferi momente de neuitat. Si veti deveni Fani!

munte

Articol scris pentru SuperBlog2013.

 

 

 

 

This entry was posted in SuperBlog 2013 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Sunt fan…

  1. Rodica says:

    singuraticule! 😛

Leave a Reply

