Despre joburi.. si alte chestii…

Nu sunt multumit cu jobul pe care in am. Stiu, veti spune : schimba-l. Dar e asa usor sa ii dai un sfat de genul cuiva. Cati dintre noi isi schimba job ul batand din palme? Eu stiu doar doua sau trei exemple in cercul meu de prieteni si cunoscuti, si vorbesc de cateva sute de persoane. Ii pot numara pe degetele de la o mana. Ce inseamna de fapt schimbarea jobului in conditiile in care NU ai primit o oferta mai avantajoasa, si nu folosesti P.C.R ul(Pile, Cunostinte, Relatii)?

Imagine

Pai.. tehnic vorbind, inseamna sa incepi sa cauti. Vei utiliza obligatoriu site urile consacrate, si vei urmari job uri care consideri ca se potrivesc experientei tale profesionale.

Si aici intervin problemele. Poti avea, pana la un punct un parcurs profesional, impecabil. Iar apoi, la un moment dat(din vina ta, sau sa le spunem – motive tehnice ce nu au legatura cu dorintele tale) sa regresezi. Cum treci asta in cv? Pentru ca cv ul impreuna cu retelele de socializare(printre care si una profesionala) – comasate – reprezinta cartea ta de vizita. Si in fata oricarui recrutor(indiferent de experienta profesionala a respectivului) va trebui sa explici de ce a aparut acel regres(btw eu ma simt la interviuri de cele mai multe ori ca la interogatoriu). Exista setul acela standard de intrebari dintre care cea mai stupida mi se pare – “unde te vezi peste cinci ani?” SERIOS? In conditiile economice actuale iti poti proiecta un viitor stabil? Da o poti face! Dar in nici un caz din punct de vedere profesional. Pentru ca nu pot spune nici macar ca maine ma vad avand aceeasi functie in aceeasi companie. Depinde destul de mult de ceea ce iti propui, dar cum majoritatea celor pe care ii cunosc au potentialul de a “atinge cerul”, iar generatia din care fac parte nu mai este la fel ca cea a parintilor mei care lucrau o viata intreaga in cadrul aceleaiasi intreprinderi, intodeauna vom incerca sa ne autodepasim.

Revenind la cautari., in primul rand ai nevoie de timp. Eu unul, sincer va declar, ca nu am timp nici sa respir, daramite sa ma imbrac frumos(a se citi profesional) si sa ajung la interviuri. Am ajuns sa nu am nici macar timp sa imi caut un job in mod activ. O fac seara cand sunt rupt de oboseala, si tot ceea ce imi doresc este sa ma intind in pat. Iar lipsa aceasta de preocupare, oboseala acumulata in timpul jobului frustrant  pe care il am ma demotiveaza. Ma mai demotiveaza faptul ca ultimele job uri, au reprezentat un compromis care m-a ajutat sa imi achit facturile, fara a avea vreo legatura cu dorintele personale. Inclusiv cel pe care il am acum. Un job repetititv, fara provocari speciale, care ma face sa ma simt plafonat in ultimul hal. Dar(repet), plateste facturi! In acelasi timp, frustrarea mea creste pe zi ce trece. Si singurul care merita invinovatit sunt eu. Deoarece ma complac intr-un fel. Din cauza minusurilor din cv, am ajus sa ma sperie ideea de interviu. Sunt relativ dezamagit de majoritatea colegilor. Exceptiile, sunt super, dar nu fac decat sa imi creasca nivelul de frustrare. Pentru ca dupa cum imi repeta o buna prietena care ma injura de cate ori ne vedem sau vorbim, pot mai mult.

Ce mi-as dori? Pe scurt ceva care sa ma motiveze, sa ma provoace in mod constant, sa ma faca sa imi depasesc limitele. Un job care sa nu imi mai dea senzatia actuala de plafonare.

Si vine intrebarea logica: ce fac pentru asta? Inafara de anumite cursuri de limbi straine, timpul mi-a lipsit cu desavarsire, pentru a putea face si o cautare activa. Nu sunt genul care sa apeleze la relatii si pile.

Oricum, consider ca problema mea cea mai mare este faptul ca nu stiu exact(trist la varsta mea) ce vreau sa fac.

Sunt curios ce probleme intalniti voi cand va cautati un nou job. Eu am mentionat cateva. Probabil sunt mai multe.

Pana una alta, NU va plafonati! Cereti de la voi, si de la angajatori mai mult. PUTETI!

 

 

 

 

This entry was posted in Ultimele Aberatii and tagged , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Despre joburi.. si alte chestii…

  1. Dana Lalici says:

    Te inteleg cumplit de bine, simt cuvant cu cuvant acelasi lucru. Plus ca la facturi mai adaug si datorii de zeci de mii de eruo. Uneori, un job care iti achita facturile e cel mai mare dusman: te impiedica sa mergi mai departe, pentru ca iti e prea teama sa risti. In acelasi timp te afunzi in rahat pe zi ce trece….si parca nu mai ai putere sa inoti catre zona in care e apa curata.

    • vladvvlad says:

      Danuta, am ajuns la aceeasi concluzie. Dar avand in vedere ca nu imi permit luxul de a-mi lua un liber de cateva luni… pentru a avea timp sa ma dedic cautarii.. e ciudat. Dar gasesc eu o solutie. Deoarece alta varianta nu am.

  2. allexyanna says:

    Un sbiect de actualitate permanenta.Din punct de vedere psihologic in orice activitate apare plafonarea dupa mai mult de 3 ani, spun asta pentru ca am o experienta de 9 ani si cateva luni in care am tot schimbat “decorul” datorita acestui aspect(mai percis de 4 ori). Ideea e sa-ti placa in primul rand ceea ce faci…de motivatia financiara nici nu as vrea sa imi amintesc deoarece stim cu totii cum stau lucrurile in toate domeniile.Poate ca eu am avut avantajul de a schimba locul de munca insa nu si domeniul pentru ca imi place profesia mea chiar daca nu ma motiveaza foarte tare financiar.Este dinamica, mereu in schimbare ceea ce mi se potriveste de minune 🙂
    Succes cu automotivarea, Vlad! Cand ai vreme si doresti, scrie-mi!

  3. Doamne, cand ma gandesc ca o sa ajung si eu sa am stresul asta cu gasitul unui job… In timpul facultatii nu vreau sa ma gandesc la asta, dar dupa..va fi vai si amar!
    Eu cred ca o sa gasesti puterea si mobilitatea sa mergi mai departe. Esti puternic, sunt convinsa de asta!

    • vladvvlad says:

      Eu cred ca ti-am zis parerea mea in privinta ta si a viitorului tau job.. so no worries.. sper doar sa iti placa ceea ce vei face 😉 si nu uita… sa gandesti MEREU pozitiv… face o mare diferenta 🙂

  4. Alex Stancu says:

    ”Eu unul, sincer va declar, ca nu am timp nici sa respir, ” ……de aici pleaca totul!!! Organizarea este totul! Daca tu nu reusesti sa ai timp, ce mai spui de cei care au unul sau mai multe business-uri( in Romania, hahahaha), unul sau mai multi copii, unul sau mai multe hobby-uri(sport,masini,acte caritabile,etc)…si nu vb doar despre mine ! :))))

  5. Parca il schimbasei.

Leave a Reply

