Rugaminte

Ne-am cunoscut la cinci ani! Am crescut împreună, ne-am îndemnat reciproc la prima bătaie, la primul fum de țigară! Ne-am sfătuit reciproc când am cunoscut primele fete interesante! Am văzut jumătate de țară împreună! Pe bicicletă, schiuri, cu trenul sau vaporul! Primul an de liceu, prima bătaie, prima iubire! Deși suntem prieteni, ne-am certat, am învățat să discutăm, ne-am sfătuit, am trecut peste! Liceul a fost o nebunie! Ne-am construit vise împreună! Am început facultăți! Ne-am decis să cucerim lumea! Și am făcut-o! Fiecare în felul lui! Ne-am cucerit propriile Everst uri! Ne-am luat permise auto! Ne-am maturizat! Și totuși cu vârsta ne-am îndepărtat! Am mers pe drumuri separate! Deși am rămas prieteni! Mi-am luat “A” ul! Mi-am luat motocicletă! Nu ai fost de acord cu mine! Deși îți plac motocicletele, ți-ai recunoscut limitele! Am continuat să ne dezvoltăm, fiecare pe drumul ales! Au trecut anii, și ne-am făcut familii! Avem copii! A trecut timpul, și nu am reușit să ne mai vedem așa de des precum ne propusesem odată! Dar nu a reprezentat o problemă!

Și totuși ne-am întâlnit! Pe un drum fără nume, într-un oraș fără nume! Eu mergeam cu motocicleta, tu cu mașina! Te grăbeai! Te cunosc! Știu că aveai motive întemeiate! Nu te condamn! Ieșeai de pe un drum secundar! Erai atent la telefonul care sună! Și nu m-ai văzut! Nu ai apăsat frâna la timp! Recunosc, aveam în jur de 70 de km/h! Nu am avut timp să evit botul mașinii conduse de tine!

Și ne-am revăzut peste câteva zile! M-ai condus pe ultimul drum! Din cauza unui telefon ai schimbat viețile celor din jurul tău și nu numai! Eu nu mi-am mai revăzut familia! Nu am apucat să te felicit pentru cel de-al doilea copil! Tu nu mi-ai urat “la mulți ani” pentru vârsta de 35 de ani!

Dar viața merge mai departe! Înțeleg că ai greșit, că am greșit, înțeleg că ne-am reîntâlnit într-un moment nepotrivit!

Sper să poți conduce din nou! Sper să îți înveți copii să fie atenți! Sper să le explici(și nu numai lor) că simpla deținere a cardului roz(denumit permis) în buzunar, reprezintă o obligație! Obligația de a fii atent la cei din jurul tău! Indiferent că sunt pe două, patru sau mai multe roți! Dacă eram cu mașina scăpam! Dar am ales o motocicletă!

Eu te iert!

Dar te rog: Învață-i pe cei din jurul tău să fie atenți pe viitor! Învață din ceea ce s-a întâmplat! Nu lasă istoria să se repete!

 Motociliștii există în trafic!

moto

Iar tu ți-ai înmormântat un prieten că să devii conștient!

This entry was posted in Pareri, Ultimele Aberatii. Bookmark the permalink.

2 Responses to Rugaminte

  1. peapetulburi says:

    Cred că se potriveşte perfect cu ceea ce ai scris…

  2. Gypsy says:

    atat de trist…dar atat de real in viata de zi cu zi…sper ca nimeni sa nu treaca vreodata printr-un asemenea moment si nu se poate evita decat intr-un singur mod:DRIVE SAFE-RIDE SAFE!!

Leave a Reply

