De ce?

Întrebarea cu care mă confrunt foarte des în ultima vreme este : “De ce?”.

De ce te sui pe motor? Ce te face să renunți la siguranța ta și să te sui pe acea “masinărie infernală”? Nu ți-e frică că o să cazi? Nu ți-e frică că o să pățești ca x sau y?

E un răspuns complex pe care nu îl pot formula exact atunci când îmi este adresată întrebarea. E mai simplu să spun că îmi place.

Dar încercând să îmi pun aceeași întrebare, nu știu nici eu ce răspuns mi-aș da.

Pasiunea mea pentru motociclete a început când eram adolescent. O gașcă de oameni care m-a primit în mijlocul lor și datorită cărora am descoperit cam ce este și cu ce se mănâncă motociclismul. Oricum la vremea respectivă mâncam pe pâine orice însemna mașină, motocicletă, și în general orice avea motor.

Un accident în familie, mi-a tăiat aripile. Și nu știu dacă accidentul în sine(în condițiile în care persoana în cauza a reușit să iasă pe picioarele ei din spital – după o lungă perioadă de recuperare ce-i drept), cât opoziția familiei față de ceea ce însemna două roți la vremea respectivă(a se lua în calcul că și pe bicicletă imediat după accidentul menționat mai sus am avut două sau trei incidente destul de urâte). Anii au trecut, am pierdut legătura cu lumea moto, în jurul meu nemaiexistând oameni cu această pasiune. Am luat permisul auto, am avut nebunia de a mă plimba la nesfârșit cu mașina, încercând să îi descopăr și să îi înving limitele.

În această perioadă singura amintire legată de motociclete este cea data de un prieten care a dispărut fulgerător dintre noi într-o noapte nefastă(de câte ori mă sui in șa, imi apare imaginea lui in fața ochilor).

Au mai trecut câțiva ani, ideea de motocicletă a apărut mereu în discuție, dar nu am avut nici un fel de interes în a concretiza respectivele discuții. Apoi a sosit momentul în care printr-un concurs de împrejurări am ajuns să ies cu niște băieți(motocicliști) la un eveniment. După această ieșire am continuat să umblu în cercul lor, redescoperind acea pasiune care mă măcinase în copilărie. După cca un an am spus că trebuie să învăț și eu să controlez un motor. Așadar am făcut școala de șoferi pentru categoria A, reușind să adaug și această literă pe permis. Și apoi m-am calmat iar. Am zis că mi-am făcut damblaua, și că nu îmi trebuie altceva mai ales că mi-am îndeplinit scopul – am condus o motocicletă(împătimit în continuare al mașinilor). Și totuși, ieșind în continuare în diverse deplasări cu acești băieți, mergând în spatele coloanei formate de ei, eu cu mașină bineînțeles, mi-am dat seama că îmi lipsește ceva. Momentul decisiv cred că a sosit în momentul în care am fost luat pasager de către unul dintre ei într-o scurtă deplasare. Și de atunci nimic nu a mai fost la fel.

Am luat decizia de a-mi lua o motocicletă. Inițial doream un chopper, dar tot pasager fiind pe un model similar cu ceea ce îmi doream eu , mi-am dat seama că nu m-ar satisface(obișnuit fiind de la mașină să am mereu o rezervă de putere). A urmat bineînțeles răsfoirea paginilor de internet destinate motocicliștilor, și în funcție de ce recomandări am citit, am început să caut și un motor bun pentru un începător. De la chopper am ajuns la un sport-touring destul de nervos probabil pentru mine, dar cu care m-am înțeles perfect de la prima încălecare(ce-i drept nu chiar cu a mea), în sensul că am testat două motociclete aflate la vânzare pe internet la momentul respectiv. Numai că a treia, a reușit să mă convingă fără să o văd fizic. Ce-i drept am luat-o de la un băiat mai mult decât pasionat.

leana

La momentul la care mi-am achiziționat motocicleta, aveam permisul suspendat, drept pentru care nu am avut curaj să mă sui pe ea să dau o prima tură. Mi-a adus-o în locația în care am stabilit să bem și o bere împreună, iar la prima mea urcare pe ea, nu am fost în stare să plec de pe loc(ambreiajul vieții)

Am fost nevoit să plec din țara o perioadă, în care gândul nu mi-a zburat decât la motocicletă neagră care mă aștepta parcată cuminte în față unui bar din București.

La întoarcere, am început să dau primele ture pentru a mă obișnui cu ea în Politehnica. Și am început să ne înțelegem. În prima ieșire oficială pe șosea, era să mă împrăștii în fața Spitalului Universitar. Și totuși nu m-am speriat, am continuat să ies. Mi-am dat seama că îmi place să merg singur, să nu oblig pe nimeni să meargă în ritmul meu sau viceversa.

E un sentiment diferit decât cel pe care îl ai la volan. Am descoperit că prefer să merg pe motocicletă neascultand muzică(la mașină dacă nu am muzică mai bine nu merg), ci doar sunetul motorului. Am descoperit faptul că mersul pe două roți mă menține mereu în priză. Atenție la drum, la ce se întâmplă în față ta, pe lângă ține, atenția la ceilalți participanți la trafic, limitările impuse de necunoașterea suficientă a motocicletei pe care o dețin, sau mai bine spus a modului în care reacționează(ce-i drept învăț cu fiecare km parcurs).

Am descoperit(mai degrabă fără să vreau) ce putere are, și am rămas surprins că în ciuda faptului (la un nivel declarativ cel puțin) conform căruia nu sunt de acord cu vitezele foarte mari, sentimentul pe care îl am când acul turometrului se află în zonă roșie este de neegalat.

Am descoperit liniștea pe care ți-o oferă o șosea goală la miezul nopții, în care tot ce auzi este vântul ce îți bate în cască și sunetul motorului sub tine. Și gustul de neegalat al cafelei pe care o bei la destinație.

Nu sunt în stare să dau sfaturi nimănui, pentru că totuși am mers foarte puțin. Îi mulțumesc blondei care m-a scos la “ieșirea începătorilor” – fără acea tură nu aș fi încercat să ies singur din oraș. Și va recomand să va urmați pasiunile indiferent de natura lor.

leana etmoi

Poate vă va ajută să va regăsiți.
De ce? Pentru că mi-a schimbat atitudinea, față de mine și față de cei din jurul meu.

Poate în bine.

This entry was posted in Ultimele Aberatii. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

