Un business de viitor

Eram doi prieteni, proveniti din medii de lucru diferite, el bancar, eu telecom. Fiecare cu experienta in domeniul lui de activitate, experienta dovedita si de succesul de care dadeam dovada. Dar tot vorbind si discutand, dupa o anumita perioada ne-am dat seama, ca succesul obtinut ca angajati nu mai este de ajuns. Eu unul doream sa devin propriul meu angajat, el isi dorea sa aiba totusi timp pe care sa il imparta in asa fel, incat sa poata sta mai mult cu familia metinand totusi un nivel al castigurilor cel putin egal cu cel actual.

Dreams Road Sign

Odata ce ne-am dat seama ca nu suntem multumiti cu ceea ce facem , si ca putem sa gasim altceva care sa e multumeasca, au inceput intalnirile. Detineam amandoi niste bani pusi deoparte care la o adica puteau sa reprezinte baza pentru un nou start up.

Problema principala nu erau banii, problema era reprezentata de faptul ca nu stiam exact de ce sa ne apucamIdin acest motiv nici nu puteam bugeta nimic). Ne-au venit multe idei, de la magazine online, la taximetrie, de la alimentatie publica, la service auto. Fiecare in felul ei o ideea foarte buna. Dar nu pentru noi. Nu aveam decat foare putina experienta in domeniile mai sus numite, si deoarece necunoascandu-le indeajuns de bine, am ajuns la concluzia ca ar fi foarte greu pentru noi sa aducem ceva in plus care sa ne diferentieze de concurenta deja existenta. Asa ca am redus  aria de cautare la domeniile pe care le cunoastem. Eu am zis clar : deschidem un magazin de telefonie mobila, ne asociem cu un operator(eventual prin intermediul unei francize). Am studiat problema, am obtinut informatiile necesare realizarii unei asemenea francize, si ne-am dat seama, ca ideea nu este rea (beneficiezi de brandul francizorului, de experienta know-how ul, si suportul sau), dar nu ne ajungeau banii pentru a ne acoperi parte noastra de investitie.

Dupa cateva zile Dan a gasit solutia salvatoare. O sa apelam la AVBS Credit pentru a lua o franciza sub umbrela lor.

credit-ipotecar-rate_Fotor-250x250

Ne-am interesat de conditii. In primul rand trebuie ca cel care ia franciza sa aiba experienta in domeniul de brokeraj financiar bancar. Dan are aceasta experienta, deci aceasta problema este rezolvata, eu urmand sa invat exact cu ce se mananca acest domeniu.

Ne vom ocupa cu intermediere de credite intre institutiile bancare si non – bancare si clientii finali, in speta vorbind despre: credite de nevoi personale, credite cu dobanda fixa, credite in lei, credite in valuta, credite ipotecare, credite pentru programul “Prima Casă”, credite destinate IMM-urilor, carduri de credit, sau refinanțări.

Cu ce trebuie sa venim noi? Spatiul in care sa ne desfasuram activitatea, precum si dotarile necesare acestui spatiu, idei de promovare cat mai eficiente si dorinta de a reusi.

Am facut calcule, caci desi franciza oferita de catre AVBS Credit este in totalitate gratuita, costurile de deschidere a biroului ne revin noua in totalitate. Si aici ma refer la spatiu(noi am ales o zona comerciala in cartierul Militari)  – in speta costuri cu chiria si utilitatile(electricitate, internet), precum si la dotarile acestui spatiu: mobilier, tehnica de calcul(4 laptopuri) imprimanta multifunctionala, ca si solutia de comunicare(telefoane). Mai departe am luat in calcul si costurile cu salariatii in prma luna, avand in vedere ca ideea noastra de business prevede sa angajam pentru inceput doi oameni care sa se ocupe exclusiv de parte a de vanzari directe(abordare telefonica a clientilor, si solicitarilor ce apar din partea celor care ne viziteaza sediul).  Eu impreuna cu Dan ne vom ocupa de partea de promovare(on si off line), precum si de vanzari, urmand sa luam legatura cu contactele pe care le avem deja.

Am luat in calcul o prezenta agresiva pe principalele canale de comunicare online – retele de socializare – ce ne vor ajuta a promovam eficient siteul, precum si promovare in cadrul unor site-uri mai mari prin intermediul unor bannere.

De mare ajutor ne va fi si aplicația AVBS Credit, care poate fi utilizate de pe smartphone urile cu sisteme de operare de tip Android sau Ios, aplicatie care odata descarcata in telefon, in mod gratuit bineinteles, faciliteaza accesul potentialilor clienti catre solicitarea unui credit. Aplicatia devine functionala dupa introducerea parolei: 1234 .

poza1

Ne-am mai gandit si ca unul dintre cei doi angajati sa faca munca de teren, in sensul in care, un client solicita un credit, si nu se poate deplasa la sediul companiei, pentru o discutie cu unul dintre reprezentantii nostri de vanzari, un angajat sa mearga la domiciliul sau la sediul clientului respectiv, pentru a-i oferi consultanta gratuita, cat mai rapid.

Avand in vedere experienta noastra anterioara, suportul pe care ni-l ofera AVBS Credit, mai ales in instruirea angajatilor in vederea cunoasterii cat mai detaliate de catre acestia a produselor de creditare pe care le vor promova, eu consider ca aceasta este o afacere de succes si de viitor.

Sper ca si cititorii sa fie de acord cu mine.

Acest articol este scris in cadrul competitiei Superblog Spring 2015.

This entry was posted in Ultimele Aberatii. Bookmark the permalink.

2 Responses to Un business de viitor

  1. Alina says:

    Ti-a iesit foarte bine! 🙂
    Succes!

Leave a Reply

