Ultimele tigari

cropped-lone-biker-against-sunset1

Stau pe malul unei ape, lipit de un copac si trag dintr-o tigare de parca ar fi ultima. Am langa mine singurele lucruri care dau un sens vietii mele in acest moment: o geaca de piele, o casca si un motor parcat in fata mea.

Restul pare o mare telenovela. Am un trecut, si un prezent care nu imi permit sa imi dau seama de ce urmeaza in viitor. Nu am tinte, nu am teluri, am ganduri pe care incerc sa le ierarhizez. Toate sunt importante, si totusi in acelasi timp nici unul nu are nici un sens. Viata de zi cu zi imi ofera o letargie monotona, in care sunt scufundat pana peste cap.

Munca, somn, poate o prietena, poate nu, poate o iesire cu prietenii, sau poate o seara cu bere in fata unui calculator. Poate o plimbare cu motorul. De fapt singurul lucru care imi ofera o stabilitatea.

As asculta o melodie, si imi vin in minte versuri din Queen: ’empty spaces, what are we living for”. Tigarea se termina odata cu ultima  sclipire de soare pe luciul apei. Eh… aprind alta. Continui sa ma pierd in idei, vise, amintiri. Ar merge o bere. Eventual  bauta pe malul marii langa acelasi prieten: motocicleta.

Ca si drumul pe care imi vine sa o apuc uneori, este si viata mea: fara tinta, fara un scop. Se desfasoara intr-un uruit monoton. Macar pe motocicleta pot accelera, pot incerca alte senzatii. In viata… incerc senzatiile pe care aceasta mi le ofera, iar ele nu sunt intodeauna placute. Sunt doar o naluca, fantoma a celui care am fost ieri. Ma strecor printre oameni ca o umbra. Incerc sa nu afectez pe nimeni iar in acelasi timp incerc ca eu nu ma mai las afectat de nimeni.

Odata eram o persoana foare sociala, imi placea sa imi petrec viata intre prieteni. Dar caile vietii m-au lasat fara multi dintre ei. Nu sunt o usa de biserica, deci in nici un caz nu ii pot acuza doar pe ei pentru ceea ce sunt si cum sunt azi, fara sa ii mai am in preajma.

S-a mai dus o tigara. Un caine vine sa cerseasca atentie. Il mangai. El macar e fericit, ca este bagat in seama, ca cineva ii da atentie. Pe mine nici macar atentia altora nu ma mai incalzeste. Incet dar sigur sufletul meu inceteaza sa mai existe. Imi dau seama ca traiesc in amintiri. Si nici macar nu ma sperie ideea ca eu sa devin o amintire. Ma distreaza un gand: oare voi fi o amintire placuta? O poza uitata intr-un album. Iar poza se va sterge cu timpul.

O ultima tigara. Pachetul este gol.  Da, o bere ar fi mers. Nu conteaza: “the winner takes it all”. Alta melodie, alt gand. Oare am fost un castigator? Oare ramane ceva in urma mea? Nimic palpabil in nici un caz. Imi raman amintirile cu oameni, care m-au facut sa ma simt om. Din punctul asta de vedere sunt un castigator. Cei pe care i-am avut in diferite etape ale vietii alaturi e mine, sunt niste oameni extraordinari. Imi trec prin fata ochilor multe fete. Nu as stii cui sa ii multumesc primul, sau de prezenta caruia dintre ei sa ma bucur mai intai daca ar fi aici langa mine.

“Cuando quieres realmente una cosa, todo el Universo conspira para ayudarte a conseguirla.” Nu sunt neaparat un fan Coelho. Am citit doar o carte scrisa de el. Ha ha ha.. imi da seama ca am spus asta in spaniola. Ce sosele faine au acolo. Probabil voi ajunge sa ma plimb si pe ele. Hmmm… Oare chiar conspira universul la indeplinirea dorintelor pe care le am? Nu stiu. Nu am fost niciodata constient despre acest aspect. Dar a venit seara. Tigarea s-a stins.

E timpul, sa imi iau geaca pe mine, manusile in maini si casca pe cap. Ma asteapta un nou drum.

Simt caii putere sub mine. Nu stiu care este destinatia.

Proabil mi-o va arata universul.

This entry was posted in Ultimele Aberatii. Bookmark the permalink.

5 Responses to Ultimele tigari

  1. Roxana B says:

    Motorul nu-ti ofera stabilitate. Insa conteaza ca tu crezi asta. E bine sa credem in ceva :).

Leave a Reply

